سینی کابل چیست؟
سینی کابل 6 خم
سینی کابل 6 خم

سینی کابل

ممکن است شما به عنوان مسئول خرید پروژه سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کنید انتخاب شده باشید و از جمله اقلامی که از شما خواسته شده باشد سینی کابل باشد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا سینی کابل چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سینی کابل محصولی است که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید. این محصول همانند یک ظرف است که در آن کابل قرار می‌گیرد.

سوراخ‌های کف سینی کابل (پانچ سینی کابل)

در کف سینی کابل سوراخ‌های منظمی قرار گرفته است که به آن پانچ می‌گویند. شاید این سوال برایتان مطرح شود که دلیل وجود پانچ (سوراخ) در قسمت کف سینی چیست؟ دلیل وجود این پانچ‌ها انتقال جریان هوا است که باعث می‌شود که دمای کابل‌ها (به خصوص کابل‌های جریان برق) کاهش یابد. کاهش دما منجر به کاهش احتمال آتش سوزی می‌شود که باعث افزایش ایمنی سازه می‌شود. از طرف دیگر در هنگام بروز آتش سوزی این پانچ‌ها امکان نفوذ جریان آب را می‌دهند که عملیات اتفاء حریق را سرعت می‌بخشد.

کاربرد سینی کابل

اما از سینی کابل چه استفاده‌ایی می‌شود؟ به طور کلی می‌توان گفت که امروزه برای عبور یا بهتر است بگوییم انتقال کابل‌های مختلف، از مکانی به مکانی دیگر از سینی کابل استفاده می‌کنند. مهمترین دلیل استفاده از سینی کابل، محافظت از کابل‌ها است. سینی کابل به دلیل فلزی بودن محافظت خوبی از کابل‌ها فراهم می‌کند. 

جدا کننده سینی کابل

از سینی کابل برای انتقال کابل‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. اما معمولا بهتر است که کابل‌ها با جریان‌های مشابه در یک سینی کابل قرار گیرند. و در صورت امکان کابل‌های مختلف را با سینی‌های متمایز انتقال داده شوند در غیر این صورت از جدا کننده استفاده شود. مثلا در صورتی که از یک سینی باید هم کابل‌های برق و هم مخابراتی عبور کند باید این نوع کابل‌ها با جدا کننده‌ها از همدیگر تفکیک شوند تا نویز بر روی کابل مخابراتی ایجاد نشود.

چه مواردی در انتخاب سینی کابل مهم است؟

مهمترین موارد در انتخاب سینی کابل شامل موارد زیر هستند:

  • عرض سینی
  • ضخامت ورق سینی
  • تعداد خم

عرض سینی با توجه به تعداد کابل‌های عبوری تعیین می‌شود. ضخامت ورق سینی نسبت به وزن کلی کابل‌هایی که بر روی سینی قرار می‌گیرد تعیین می‌شود. تعداد خم استحکام سینی را تعیین می‌کند. به طور معمول سینی کابل‌ها به صورت ٤ خم تولید می‌شوند اما در صورتی که نیاز به استحکام بیشتر باشد آن‌ها را به صورت ٦ خم تولید می‌کنند. تصویر بالا یک نمونه سینی کابل ٦ خم (تعداد خم‌ها را بشمارید) است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات فنی سینی کابل به مشخصات فنی سینی کابل وارد شوید.

توجه: مراجعه کننده گرامی لطفا برای اطلاع از آخرین قیمت تولیدات ما به بخش لیست قیمت مراجعه کنید.

توجه: در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر لطفا با ما تماس بگیرید.