سینی کابل چیست؟ آتش سوزی کابل ها در سینی کابل

در سیم کشی الکتریکی سازه ها ، سینی کابل برای محافظت از سیم و کابل هایی استفاده می شود که نقش توزیع نیرو و ارتباطات را دارد . سینی کابل ها به عنوان یک گزینه برای سیم کشی های روباز و سیستم مجرای های الکتریکی استفاده و به طور معمول برای مدیریت و کنترل کابل ها در سازه های صنعتی وتجارتی استفاده می شود. سینی کابل ها مخصوصا در شرایطی سودمند اند که تغییرات در سیستم سیم کشی سازه قابل پیش بینی است.چرا که سیم و کابل های جدید براحتی می توانند در سینی کابل ها قرار گیرند تا این که در داخل لوله بروند.

استفاده از سینی کابل در سازه های تجاری
سینی کابل در سازه تجاری

 

سینی ها با توجه به کاربرد آن دارای انواع مختلفی هستند. سینی کابل هایی که از یک طرف بسته هستند حداکثر حفاظت را از کابل ها برقرار می کند اما نیاز به بردین سینی ها و یا استفاده از رابط ها برای قسمت های ورودی و خروجی سینی کابل را دارند . سینی کابل هایی که عمق بیشتری دارند چنل کابل نامیده می شوند.

پوشش قابل اشتعال کابل ها ممکن است دچار آتش سوزی شوند و کابل های مشتعل باعث گسترش آتش درون یک سینی فلزی شود. به راحتی می توان با استفاده از پوشش های ضد آتش کابل و یا آغشتن کابل ها به مواد ضد آتش مانع گسترش آتش شد. از آن جا که سینی ها معمولا در مکان هایی که به سختی قابل دسترس هستند نصب می شوند بازدید های منظم توصیه می شود چرا که گرد های قابل اشتعال ممکن است باعث اشتعال شوند اگر سینی ها به طور منظم بازدید و پاکسازی نشوند.

 

گسترش آتش در سینی کابل
آتش در سینی کابل

سینی کابل های پلاستیکی و فایبر گلاس مستعد آتش سوزی هستند اما می توان با استفاده از موانع آتش و روکش های ضد آتش تا حدودی از آتش سوزی آن ها جلوگیری کرد.

برگرفته از ویکی پدیا

برای اینکه بیشتر تر رابطه با سینی های فلزی بدانید بر روی لینک ها زیر کلید کنید.

سینی کابل چیست؟

سینی کابل آلومینیومی