نصب سینی کابل (نصب عمودی، کلیرنس و …)
نردبان کابل ، نصب سینی کابل
نردبان کابل ، نصب سینی کابل

آیا نصب سینی کابل به طور عمودی امری معمول است؟ آیا آنها پیوستگی خود را بعد از 25 تا 30 سال حفظ می کنند؟ آیا تعداد کابل های قرار گیرنده در سینی فلزی در حالت عمودی با حالت افقی فرق می کند؟ 

پاسخ :

  1. نصب سینی کابل ها به طور عمودی امری رایج است. پروژه های زیادی مشاهده شده که در آن ها سینی کابل ها به طور عمودی متصل شده اند. اینگونه از نصب مشکلی نداده اما کابل های عبوری از سینی کابل باید به خوبی به کف سینی فلزی متصل شوند. در این رابطه می توانید به سند (NEC392.8(b مراجعه کنید.
  2. بله ، آنها به خوبی پیوستگی خود را حفظ می کنند. ما پروژهایی دیده ایم که بیش از 40 سال از عمر آنها گذشته بود اما با این وجود به خوبی به هم متصل بوده و استحکام خود را به خوبی حفظ کرده بودند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که با گذر زمان بست های محکم کننده از بین می روند.
  3. از نظر تعداد کابل های عبوری از سینی تفاوتی بین سینی کابل هایی که عمودی یا افقی نصب شده اند نمی کند.

آیا در قرار دادن کابل های ارتباطی در سینی کابل باید فاصله های مشخصی را رعایت کنیم؟

پاسخ:

به طور کلی باید همواره فاصله مناسبی  در بین کابل ها برای نصب کابل ها و احتمالا بست محکم کننده در نظر گرفت و اینکه باید محل قرار گیری سینی کابل به گونه ایی باشد که بتوان به آن دسترسی داشت. بنابراین فضا باید به گونه ایی باشد که بتوان از بست ها استفاده کرد و به سهولت بتوان کابلی رو خارج و یا کابلی را به سینی کابل اضافه کرد.  در مواقعی که سینی کابل ها در بالای یکدیگر قرار می گرند باید فاصله ایی در حدود 30 تا 45 سانتی متری در نظر گرفت.  این فاصله باید نسب به سقف نیز رعایت شود.

 

ادامه دارد…

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد نصب سینی کابل به لینک زیر مراجعه کنید.

نصب سینی کابل

در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در زمینه نصب و اجرای محصولات سینی کابلی می توانید با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

 

برگرفته شده از انستیتوی سینی کابل آمریکا